01.08.2007r. na dole strony zamieszczono ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE.
24.07.2007r. na dole strony zamieszczono ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE.
Powiat
Warszawski Zachodni
ul. Poznańska 129/133
05-850 OŻARÓW MAZOWIECKI
reprezentowany przez Starostę - Jana Żychlińskiego
działając w oparciu o ustawę Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r., ( t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 164 poz. 1163) oraz przepisy wykonawcze do ustawy, zaprasza do złożenia ofert w przetargu nieograniczonym na:
BUDOWĘ ZESPOŁU BOISK SPORTOWYCH ZE SZTUCZNĄ NAWIERZCHNIĄ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w OŻAROWIE MAZOWIECKIM ul. POZNAŃSKA 129/133
CPV- 45.21.22.21-1
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
OŻARÓW MAZOWIECKI, LIPIEC 2007
INFORMACJE OGÓLNE:
-
Wykonawca powinien zapoznać się z całością niniejszej dokumentacji.
-
Wszystkie formularze zawarte w niniejszej dokumentacji zostaną wypełnione przez oferenta ściśle wg wskazówek.
-
Niniejszą dokumentację można wykorzystać wyłącznie zgodnie z jej przeznaczeniem, nie wolno udostępniać jej osobom trzecim.
-
Każdy wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję w zakresie przedmiotu oferty i jej ceny.
Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych, alternatywnych.
-
Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert.
-
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych.
I. PRZEDMIOT REALIZACJI ZAMÓWIENIA.
1.Przedmiotem zamówienia jest:
Wykonanie zespołu boisk sportowych ze sztuczną nawierzchnią przy Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Ożarowie Mazowieckim:
I etap – wykonanie zespołu boisk ze sztuczną nawierzchnią,
II etap – wykonanie trybun, ogrodzenia i oświetlenia zespołu boisk
zgodnie z projektem technicznym i opisem zamieszczonym w książce przedmiarów stanowiącymi załącznik nr 1 do niniejszej specyfikacji.
2. Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na poszczególne etapy robót, określone w książce przedmiarów.
II. OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT, WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
1. Oferta powinna być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
2. Do oferty muszą być załączone następujące dokumenty:
-
oświadczenie wykonawcy, że;
- posiada uprawnienia do wykonania określonej zamówieniem działalności,
- posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
- znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
- nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy prawo zamówień publicznych,
sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszych warunków,
-
aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2006r. nr 87, poz.605),
-
kopia wniesienia wadium,
-
aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału ZUS lub KRUS potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
e) w przypadku wykonawców zagranicznych mających siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą , wini oni złożyć aktualny dokument potwierdzający, że wykonawca jest uprawniony do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Dokument, o którym mowa wyżej należy złożyć w formie oryginału, odpisu, wypisu, wyciągu lub kopii, przetłumaczonych na język polski, poświadczonych przez polskie placówki konsularne, stosownie do obowiązujących przepisów,
f) kosztorys ofertowy sporządzony na podstawie książki przedmiarów, stanowiącej załącznik nr 1 do SIWZ.
-
Oferta nie zawierająca dokumentów, określonych w pkt 2 zostanie odrzucona.
-
W przypadku gdyby jako załącznik do oferty dołączona została kopia jakiegoś dokumentu, kopia ta powinna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez osobę podpisującą ofertę.
-
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim.
-
Formularz oferty powinien być podpisany, a wszystkie załączniki parafowane przez osobę (osoby) uprawnioną do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawcy.
-
Upoważnienie do podpisania oferty powinno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z ustawy lub innych dokumentów załączonych do oferty.
8. Wykonawca powinien umieścić ofertę w zamkniętej kopercie , zaadresowanej na zamawiającego oraz posiadającej następujące oznaczenia: „OFERTA NA WYKONANIE ZESPOŁU BOISK SPORTOWYCH ZE SZTUCZNĄ NAWIERZCHNIĄ PRZY ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W OŻAROWIE MAZOWIECKIM UL. POZNAŃSKA 129/133 – ETAP I ………, ETAP II………….” oraz „ Nie otwierać przed 7 SIERPNIA 2007r., przed godz. 11.15.”
9. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę przed upływem terminu składania ofert.
10. Ocena spełnienia przez wykonawcę warunków wymaganych przez zamawiającego zostanie dokonana przez Komisję Przetargową powołaną przez Starostę Powiatu Warszawskiego Zachodniego, poprzez analizę złożonych dokumentów przy zastosowaniu formuły: spełnia/nie spełnia, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy pzp.
11. Oferta podlega odrzuceniu, gdy:
- jest sprzeczna z ustawą pzp,
- jej treść nie odpowiada treści SIWZ,
- jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji,
- zawiera rażąco niską cenę,
- została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
12. Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy pzp, zamawiający przewiduje możliwość udzielenia w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy zamówień uzupełniających.
III. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA.
Do 30 września 2007 roku.
IV. DODATKOWE WARUNKI, KTÓRE MUSI SPEŁNIAĆ WYKONAWCA:
-
Wykonawca w ciągu ostatnich 3 lat wykonał minimum trzy zamówienia o podobnym charakterze, potwierdzone przez odbiorców robót.
-
Wykonawca wykona nawierzchnię boisk ze sztucznej nawierzchni przepuszczalnej o parametrach nie gorszych niż określona w projekcie nawierzchnia (parametry te stanowić będą załącznik do przedstawionej oferty).
-
W poz. 24 książki przedmiarów należy pozostawić w wylanej stopie fundamentowej otwory na zainstalowanie słupów ogrodzeniowych.
4. Wykonawca udzieli gwarancji na wykonane roboty nie mniej niż 3 lata od daty ich zakończenia .
V. WADIUM I ZABEZPIECZENIE NALEŻYTEGO WYKONANIA UMOWY.
1. Wykonawcy przystępujący do przetargu są zobowiązani do wniesienia wadium w wysokości:
- 10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych) na I etap robót,
- 3.000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych) na II etap robót,
w formie przewidzianej w ustawie pzp.
Wybór formy zabezpieczenia należy do oferenta. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić najpóźniej w dniu składania ofert tj. 6 sierpnia 2007 r. do godz. 11.00.
2. Wykonawca, którego oferta została wybrana, przed podpisaniem umowy zobowiązany jest do wniesienia ZNWU w kwocie stanowiącej 5 % wartości oferowanej ceny brutto w:
- pieniądzu,
- poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
- gwarancjach bankowych,
- gwarancjach ubezpieczeniowych,
- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2000r. nr 109, poz. 1158 z późn. zm.)
Wybór formy zabezpieczenia należy do wykonawcy.
Na poczet ZNWU zostanie zaliczone wadium, a ewentualna dopłata powinna być wniesiona najpóźniej w dniu podpisania umowy, na konto zamawiającego.
Zarówno wadium jak i ZNWU w formie pieniądza należy wpłacić na rachunek bankowy zamawiającego:
33 1020 1185 0000 4102 0019 2369,
zaś w pozostałych formach złożyć w kasie Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego w Ożarowie Mazowieckim ul. Poznańska 129/133. Kasa jest czynna od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 15.30.
3. Zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić wadium, jeżeli:
- upłynął termin związania ofertą
- zawarto umowę i wniesiono ZNWU,
- zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego,
także:
zamawiający zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić wadium na wniosek wykonawcy,:
- który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert,
- który został wykluczony z postępowania,
- którego oferta została odrzucona.
4. Zamawiający zwraca wadium i ZNWU wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym były one przechowywane, pomniejszonym o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek oferenta.
5. Wykonawca, którego oferta została wybrana traci wadium na rzecz zamawiającego jeżeli:
- odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,
- odmówi wniesienia ZNWU,
VI. SKŁADANIE I OTWARCIE OFERT.
1. Oferty należy składać w siedzibie Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego w Ożarowie Mazowieckim ul. Poznańska 129/133 , w Punkcie Informacji.
2. Termin składania ofert upływa 7 sierpnia 2007 r. o godz. 1100 . Oferty otrzymane przez zamawiającego po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania.
3. Oferty zostaną otwarte w dniu 7 sierpnia 2007 r. o godz. 1115 w siedzibie Starostwa Powiatu, pok. nr 105, I –sze piętro (sala konferencyjna).
4. Wykonawcy mogą być obecni przy otwieraniu ofert.
5. Zgodnie z art. 86 ust. 3 ustawy pzp, bezpośrednio przed otwarciem zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
6. Podczas otwierania ofert zamawiający ogłasza nazwę i adres oferenta oraz cenę danej oferty.
7. Oferta jest uznawana za ważną tylko wtedy, gdy spełnia wszystkie wymogi formalne.
-
W toku dokonywania oceny złożonych ofert zamawiający może żądać udzielenia przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych przez nich ofert.
VII. WYBÓR NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY .
1. Zamawiający nie będzie oceniał ofert odrzuconych.
2. Zamawiający poprawi oczywiste omyłki w treści oferty.
3. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami i ich wagami procentowymi:
- cena oferty - 100%
5. W zakresie przyjętych kryteriów oferta może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
6. Sposób oceniania ofert:
- ocena punktowa w zakresie kryterium „cena” zostanie dokonana zgodnie z formułą:
(wartość minimalna/wartość badana) x waga procentowa kryterium.
7. Suma punktów przyznanych przez członków komisji w poszczególnych kryteriach pomnożonych przez ich wagi procentowe będzie wynikiem danej oferty.
8. Zamawiający udzieli zamówienia wykonawcy, którego oferta będzie najkorzystniejsza
w oparciu o przyjęte kryteria oceny ofert.
VIII. SPOSÓB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ DOTYCZĄCYCH SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA .
1.Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie niniejszej dokumentacji pisemnie, faxem lub e-mailem (adres: zamowienia.publiczne@pwz.pl) przy czym każda ze stron niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
2. Wykonawca może dokonać oględzin miejsca lokalizacji zespołu boisk, po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym.
2. Zamawiający odpowie niezwłocznie na pytania przekazując treść odpowiedzi pozostałym wykonawcom pisemnie, faxem, e-mailem oraz na stronie internetowej zamawiającego (bip.pwz.pl) bez ujawniania źródła zapytania pod warunkiem, że zapytanie wpłynie najpóźniej 6 dni przed terminem otwarcia ofert.
3. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przed upływem terminu do składania ofert zamawiający może zmodyfikować treść dokumentów składających się na niniejszą specyfikację. Każda wprowadzona przez zamawiającego zmiana stanie się częścią dokumentacji oraz zostanie doręczona wszystkim wykonawcom oraz opublikowana na stronie internetowej zamawiającego.
4. Zamawiający przedłuży termin składania ofert w celu umożliwienia wykonawcom uwzględnienia w przygotowanych ofertach otrzymanych wyjaśnień lub zmian. W tym przypadku wszelkie prawa i zobowiązania zamawiającego i wykonawcy odnośnie wcześniej ustalonego terminu będą podlegały nowemu terminowi.
5. Pracownikiem zamawiającego uprawnionym do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami jest :
- Tadeusz Szewczyk tel. (0-22) 733 71 12. e-mail: zamowienia.publiczne@pwz.pl
IX. ZWIĄZANIE OFERTĄ.
Zgodnie z art. 85 ust.1 pkt 1 ustawy wykonawca jest związany ofertą w ciągu 30 dni od wyznaczonego terminu składania ofert.
X. PROTESTY I ODWOŁANIA .
1. Do niniejszego postępowania ma zastosowanie procedura odwoławcza określona w ustawie prawo zamówień publicznych, przy czym protest zostanie uznany za wniesiony w terminie, jeżeli zostanie złożony w siedzibie zamawiającego w ciągu 7 dni od dnia, w którym wykonawca powziął lub mógł powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę do jego wniesienia.
2. Protest uważa się za wniesiony z chwilą, gdy doszedł on do zamawiającego w taki sposób, że mógł zapoznać się z jego treścią.
XI. WARUNKI PODPISANIA UMOWY
1. Zamawiający zawrze umowę z wykonawcą, którego oferta uzyska najwyższą ilość punktów z uwzględnieniem kryteriów określonych w niniejszej specyfikacji.
2. Z wybranym wykonawcą zostanie zawarta umowa na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej specyfikacji. Postanowienia umowy ustalone we wzorze nie podlegają negocjacjom.
3. Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od umowy w razie wystąpienia okoliczności , o których mowa w art. 145 ust.1 ustawy prawo zamówień publicznych.
XII. TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW.
1. Wynik postępowania zostanie ogłoszony:
- w Biuletynie Zamówień Publicznych,
- na stronie internetowej zamawiającego bip.pwz.pl
- na tablicy ogłoszeń w siedzibie zamawiającego,
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
ZAŁĄCZNIK NR 1
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - STRONA TYTUŁOWA PROJEKTU
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - OPIS TECHNICZNY
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - OPIS BEZPIECZEŃSTWA
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - PROJEKT ZAGOSPODAROWANIA TERENU
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - RZUT BOISKA
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - SCHEMAT ODWODNIENIA BOISKA
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - PRZEKRÓJ A-A
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - PRZEKRÓJ PODBUDOWY BOISKA
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - SCHEMAT OGRODZENIA BOISKA
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - DETAL A i B
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - DETAL C i D
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - KOSZTORYSY
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - PROJEKT BUDOWLANY
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - RYSUNKI DO PROJEKTU OŚWIETLENIA BOISKA
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - SPECYFIKACJA - BOISKO
DO ZAŁĄCZNIKA NR 1 - SPECYFIKACJA TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU
ZAŁĄCZNIK NR 2 - FORMULARZ OFERTY
ZAŁĄCZNIK NR 3 - OŚWIADCZENIE
ZAŁĄCZNIK NR 4 - UMOWA
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ożarów Mazowiecki 1.08.2007r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
Starostwo Powiatu Warszawskiego Zachodniego informuje, że w dniu 31 lipca 2007r. wpłynęło zapytanie dotyczące przetargu nieograniczonego na budowę zespołu boisk sportowych przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Ożarowie Mazowieckim o treści:
-
W przedmiarze robót etapu I uwzględniono fundamenty poz. 23 i 24 (warz z robotami ziemnymi) pod ogrodzenie. Prosimy o wyłączenie z przedmiaru robót etapu I, robót związanych z wykonaniem ogrodzenia lub potwierdzenie, że w tym etapie należy ten zakres robót wykonać.
-
Proszę o wyjaśnienie czego dotyczą roboty ziemne ujęte w pozycjach przedmiaru robót od pozycji 20 do pozycji 22.
-
W przedmiocie zamówienia oświetlenie boiska przypisano do etapu II, natomiast w przedmiarze część robót została przypisana do etapu I. Proszę o potwierdzenie, że oświetlenie jest przynależne do etapu II. Jednocześnie proszę o przesłanie projektu technicznego oświetlenia boiska (części rysunkowej).
W odpowiedzi na powyższe pytania informujemy, że ogrodzenie i oświetlenie boiska jest przewidziane w II etapie robót. Jednak prace przygotowawcze do wykonania trybun, ogrodzenia, posadowienia słupów zostały przez zamawiającego umieszczone w I etapie robót (głównie roboty ziemne), aby po wykonaniu nawierzchni z tworzywa sztucznego nie uszkodzić jej podczas tych robót.
Dlatego też do kosztorysowania robót należy uwzględnić wszystkie pozycje tak jak są one przedstawione w przedmiarach robót.
Projekt techniczny oświetlenia boiska został zamieszczony na stronie bip.pwz.pl pod nazwą:
Do załącznika nr 1 – rysunki do projektu oświetlenia boiska.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ożarów Mazowiecki 24.07.2007r.
ODPOWIEDŹ NA ZAPYTANIE
Starostwo Powiatu Warszawskiego Zachodniego informuje, że w dniu 24 lipca 2007r. wpłynęło zapytanie dotyczące przetargu nieograniczonego na budowę zespołu boisk sportowych przy Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Ożarowie Mazowieckim o treści:
1. W związku z rozbieżnościami co do opisu syntetycznej nawierzchni pomiędzy Opisem Technicznym Projektu Budowlanego a Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót, prosimy o jednoznaczne określenie czy za wiążący należy uznać Opis Techniczny Projektu, punkt 11, opisujący nawierzchnię syntetyczną jako poliuretanową typu Conipur SP przepuszczalną dla wody?
2. W związku iż jakość nawierzchni, która stanowi przedmiot zamówienia, ma zostać zweryfikowana m.in. na podstawie certyfikatu IAAF, czy zamawiający dopuszcza nawierzchnię o gr. 13 mm, która została przebadana i pozytywnie oceniona przez IAAF, otrzymując jednocześnie First Class Certificates dla obiektu, na którym została ułożona?
W odpowiedzi na powyższe zapytania zamawiający informuje, że:
Ad 1. Za wiążący należy uznać Opis Techniczny Projektu, pkt 11, opisujący nawierzchnię syntetyczną jako poliuretanową typu Conipur SP przepuszczalną dla wody.
Ad 2. Zamawiający dopuszcza zastosowanie nawierzchni o gr. 13 mm, która została przebadana i pozytywnie oceniona przez IAAF.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OGŁOSZENIE
O WYNIKU PRZETARGU NA BUDOWĘ ZESPOŁU BOISK SPORTOWYCH
W dniu 20 sierpnia 2007 roku w siedzibie Starostwa Powiatu Warszawskiego Zachodniego w Ożarowie Mazowieckim przy ulicy Poznańskiej 129/133, odbyło się rozstrzygnięcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na „BUDOWĘ ZESPOŁU BOISK SPORTOWYCH”.
Do realizacji zadania wybrano ofertę złożoną przez firmę KASZUB z siedzibą w Kiełpino przy ulicy Kolejowa 4.