WPROWADZANIE ZMIAN DO BAZY EWIDENCJI GRUNTÓW I BUDYNKÓW
Zmiany w bazie ewidencji gruntów i budynków dokonuje się z urzędu lub na wniosek.
Zmiany z urzędu dokonywane są bezpłatnie, a dokumenty do tych zmian przesyłają kancelarie notarialne (akty notarialne), sądy (postanowienia i wyroki), urzędy administracji (decyzje).
Zmiany na wniosek dokonywane są bezpłatnie. Do realizacji takich zmian niezbędne są oryginały dokumentów uzasadniających zmiany, bądź ich notarialnie poświadczone kopie. Wprowadzane są również kopie dokumentów po stwierdzeniu ich zgodności z oryginałem przez pracownika PODGiK.
Wiarygodność podpisów w umowie dzierżawy potwierdza się na miejscu, bądź przez notariusza, lub pracownika urzędu gminy.
Zmiany dotyczące przebiegu granic nieruchomości (działek ewidencyjnych), ich powierzchni i numeracji wprowadzane są jedynie na podstawie opracowań geodezyjnych przyjętych do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wprowadzenie zmiany na podstawie umowy dzierżawy lub opracowania geodezyjnego
- wniosek do wprowadzenia zmiany na podstawie postanowienia sądowego
Opłaty:
- brak